Friday, June 17, 2011

FORUM PEMBANGUNAN LESTARI

FORUM PEMBANGUNAN LESTARI
(ANTARA KOS BERAPA & TANGGUNGAN SIAPA)

[Forum On Sustainable Development: At What & Whose cost ?]

Bertempat di Meranti Hall, Hotel Citiview, Kuantan pada 12 JUN 2011(Ahad) pagi berlangsung forum seperti dijadualkan yang dianjurkan oleh PAC (Persatuan Pengguna-Pengguna Pahang) dengan kerjasama FOMCA (Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia) san SUSDEN (Sustainable Development Network, Malaysia ).

Dr Mohamed Ibrahim dari Kulliyyah of Allied Health Sciences, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia menjadi pemudah cara forum.

Tiga orang ahli Panel Forum terdiri daripada:
(1) Puan Siti Rahayu Zakaria, Pengarah Pendidikan FOMCA
“Subsidi Turun, Harga Naik Tanggung Siapa?”

(2) Encik Gurmit singh, CETDEM
“Pembangunan Lestari – at What and Whose Cost ?”
DIPINDA KEPADA: “Tenaga Nuklear Melemahkan Mampan”

(3) Encik Mohd Azmi b Abdul Hamid, CAP/Teras/PUM
“Hak dan Had Rakyat dalam Pembangunan Ekonomi”

Ketiga-tiga ahli Panel Forum telah menggunakan media powerpoint sepanjang pembentangan pendapat @ pandangan masing-masing atas tajuk berkenaan.

Sebelum bersurai, para peserta @ hadirin diberikan ruang untuk bersoaljawab meliputi ketiga-tiga tajuk yang dibentangkan oleh ketiga-tiga ahli panel.

Para hadirin telah disediakan minuman pagi dan makan tengah hari sebaik tamat majlis forum.

Walaupun kehadiran kurang menggalakkan, majlis berjaya menyampaikan lontaran pendapat atau pandangan untuk difikirkan oleh para peserta samada menerima atau sebaliknya. Yang penting apakah tindakikut selepas itu ?

Tiga orang peserta PSK diwakili oleh YDP, Bendahari dan AJK dalam majlis tersebut bersama-sama beberapa orang Ketua Kampung/JKKK dan individu lain atas jemputan pihak Penganjur.

Terima Kasih kepada penganjur mengundang kami untuk berkongsi pandangan atau pendapat atas tajuk yang telah dibentangkan.

Catatan oleh:
Bendahari PSK
17 JUN 2011.

No comments: