Thursday, August 14, 2014

MESYUARAT PEMANTAUAN LYNAS KALI KE-TUJUH.

Mesyuarat Pemantauan Lynas kali ke-7 pada 14.08.2014

Syukurlah PSK seperti biasa diwakili dalam mesyuarat pemantauan Lynas kali ke 7  oleh Tuan Usulludin selaku Timbalan YDP PSK yang telah hadir dalam mesyuarat tesebut seperti dalam surat jemputan / pemakluman oleh pihak urusetia.

" Good day.  With all due respect, we would like to invite YBhg. Dato’/Prof/Dr/Tuan/Puan to attend Lynas Monitoring Committee (LMC) – 7th Meeting. This meeting will be chaired by LMC Chairman,  YBhg. Datuk Dr. Soon Ting Kueh FASc.  Details  given below:

Date                      : 14th August 2014 (Thursday)
Time                      : 10.00 am – 1:00 pm
Venue                  : Council Room, Akademi Sains Malaysia,  Lvl 20, West Wing, Menara MATRADE, Jalan Khidmat Usaha Off Jalan Duta, 50480 Kuala Lumpur.

The meeting agenda is as follows:

1.            Welcoming Remarks
2.            Confirmation of Minutes
3.            Matters Arising
4.            Progress Monitoring Report by AELB
5.            Progress Monitoring Report by DOE
6.            Incident status report by DOSH
7.            Lynas Presentation
8.            Discussion on report submission to Minister
9.            Other Matters

We look forward to see you at the meeting.

Thank You

Regards,
Nurul Hidayah A.Razak
Academy of Sciences Malaysia


Sesungguhnya mesyuarat kali ke-7 ini telah ada penambahbaikan dengan agenda (no.7) dengan Pihak Pengurusan Lynas dijemput hadir bersama dan membentangkan laporan / taklimat berkaitan.

PSK berpendapat kehadiran Pengurusan Lynas dapat menghasilkan impak positif dalam mengatasi / merapatkan sebarang jurang perbezaan pendapat supaya segalanya berdasarkan situasi sebenar bukannya prasangka mana-mana pihak antara Pengurusan Lynas dan kumpulan yang membantah kehadiran kilang Lynas di Gebeng, Kuantan, Pahang.

PSK percaya tiada masalah tidak boleh diselesaikan dengan syarat kedua-dua pihak dan pihak berkepentingan sentiasa bersikap terbuka dan berkerjasama demi manfaat kewujudan kilang Lynas itu sendiri.

Penjelasan Pengurusan Lynas untuk mengatur dan menerima pihak yang inginkan kepastian segala perkara berkaitan dengan menjemput melawat ke premis kilang Lynas adalah amat positif ke arah persefahaman semua pihak.

InsyaAllah bersamalah kita menunggu masa / tarikh lawatan yang dialukan oleh pihak Pengurusan Lynas itu menjadi kenyataan.

Catatan:
oleh Bendahari PSK sepertimana dimaklumkan oleh Tuan Usuluddin Timbalan YDP PSK pada 15 OGOS 2014 selepas mesyuarat bersidang. Terima kasih.

15 OGOS 2014 - Jumaat.

No comments: